قبل از اینکه شروع به خواندن ادامه مطلب نمایید در صورتی که به دلیل مشغله زیاد فرصت مطالعه این مطلب را ندارید کافی است با ما تماس بگیرید و توضیحات را بصورت شفاهی بخواهید.
برنامه بازاریابی شامل کلیه راهکار های ما برای بازاریابی و تبلیغات است. موقعیت فعلی شرکت در بازار و نحوه و میزان پیشرفت در بازار و کسب سهم بیشتر از بازار نیز بخشی از برنامه بازاریابی است. در ادامه راههای دریافت نظرات و خواسته های مشتریان و تعیین استراتژی های شرکت برای پاسخ به این نیاز ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
برنامه بازاریابی یک سند جامع شامل شرحی بر موقعیت فعلی تجارت ، بحث بر بازار هدف ، توصیف مدل آمیخته بازاریابی است. که برای توسعه بازاریابی بکار می روند. طی آن سهم بازار ، پیش بینی میزان فروش و راهکارهای مقابله با رقبا را برای صاحبان شرکت شرح می دهد.
چرا به برنامه بازاریابی نیاز داریم؟
برنامه بازاریابی نقشه راه مشاوران بازاریابی و تیم بازاریابی در یک سازمان یا شرکت است. این نقشه راه بایدها و نبایدهایی را مشخص می کند که بر یکدیگر تاثیر مستقیم دارند. هر یک از مولفه های کسب و کار به تنهایی دارای اثری منحصربه فرد می باشد. اما تاثیر این مولفه ها با یکدیگر نیز خود اثر منحصربه فردی را ایجاد می کند.
یک برنامه بازاریابی خوب به چه چیزهایی می نگرد؟
اولین بخش برنامه بازاریابی کسب اطلاعات قابل استناد از بازار است. این اطلاعات به طور معمول از یکی از روش های معمول تحقیقات بازار به دست می آید. بررسی و تحلیل نتایج تحقیقات بازار کمک به سزایی در شناخت محیط بیرونی کسب و کار و شناخت صنعت دارد.
از نتایج حائز اهمیت تحقیقات بازار به دست آوردن نگاه صحیح به بخش بندی مشتریان است. مهمترین بخش استراتژی بازاریابی بخش بندی مشتریان است. همچنین برآورد نزدیک به حقیقتی از اندازه بازار و سهم بازار مشتری به دست خواهد آمد که مبنا و پایه تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خواهد بود.
الگو برداری از رقبا (Benchmark) نیز می تواند از آزمون و خطا جلوگیری کند. آزموده ای که رقبا پیشتر آنرا آزموده اند و نتیجه قابل قبولی در بر نداشته است ، خطاست.
بزرگان علم کسب و کار بر این عقیده با یکدیگر توافق کامل دارند که وعده و جایگاه برند از محصول بسیار مهم تر است. دلیل آن تاثیر مستقیم وعده برند و جایگاه آن بر تداوم عمر شرکت بوده و این موضوع را در صدر دیگر عناوین قرار می دهد.
هزینه متعارف تدوین برنامه بازاریابی به چه میزان است؟
با توجه به اجزاء و مولفه های موثر در تدوین برنامه بازاریابی ، نمی توان برای آن تعرفه ثابتی را تعیین نمود. بهترین راه برای برآورد هزینه درخواست از مشاوران ما برای بررسی شرکت یا سازمان شما می باشد. این مبلغ مبتنی بر نوع صنعت ، محیط کسب و کار و اندازه هر شرکت تعیین می گردد تا با تجارت شما همخوانی داشته باشد.