قبل از اینکه شروع به خواندن ادامه مطلب نمایید در صورتی که به دلیل مشغله زیاد فرصت مطالعه این مطلب را ندارید کافی است با ما تماس بگیرید و توضیحات را بصورت شفاهی بخواهید.
مشاوره بازاریابی در واقع خدماتی است که وضعیت فروش سازمان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
در واقع به تدوین و پیاده سازی برنامه ها و استراتژی های بازاریابی برای کمک به صاحبان کسب و کارها برای فروش محصولات و خدمات می پردازد.
مشاور بازاریابی حرفه ای باید قادر به تحلیل درست کسب وکار ،انتخاب استراتژی مناسب، جامعه هدف و کانال موثر برای انتقال پیام به مخاطب باشد. همچنین خدمات مشاوره بازاریابی شامل عملیات عارضه یابی و تدوین برنامه آموزشی بازاریابی کارکنان سازمان می شود.
چرا اشکالی به اداره یک کسب و کارها به شیوه سنتی وارد است؟
کسب و کار ها به صورت سنتی مبتنی بر اصول قدیمی و گاه غلطی پایه ریزی شده اند. این اصول غلط در برخی موارد اجازه رشد را کسب و کار می گیرد. در برخی مواقع حتی آن را به سمت بیراهه می برد و باعث افول آن گشته و در نهایت کسب و کار شما را نابود خواهد کرد.
آنچه در مورد یک کسب و کار حائز اهمیت است صرفا سودآوری یک کسب و کار نیست. طول عمر آن نیز بسیار مهم بوده و در برخی مواقع از میزان فروش بسیار با اهمیت تر است. زیاد نیستند کسب و کارهایی که از پدر به پسر می رسند. به طور معمول اکثر کسب و کارهای سنتی پس از بازنشستگی صاحب آن به پایان چرخه عمر خود می رسند.
چرا به مشاور نیاز داریم؟
کاری که از یک مشاور انتظار می رود که انجام دهد برقراری نظم در کسب و کار است. همچنین وی موظف به پیاده سازی اصول اثبات شده تجارت می باشد. این اصول طی سالها مورد بررسی و آزمون قرار گرفته اند و شاید اغراق نباشد که هر جملهی آن ده الی پانزده سال تحقیق و بررسی را در پشت سر خود پنهان دارد. استفاده از این اصول می تواند از بروز خطاهای بسیار ساده ای که تجارت شما را تهدید می کند جلوگیری کند.
این اشتباهات ضمن تاثیر مستقیم بر روی فروش ، سهم بازار شما را نسبت به رقبا کاهش داده و حتی آینده کسب و کار را نیز با مخاطره روبرو می کنند. از این رو در اختیار داشتن یک مشاور زبده می تواند در توسعه و ادامه حیات تجارت شما نقش موثری بازی کند.
هزینه مشاوره باری بر دوش کسب و کار
در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که شما برای استخدام مشاور هزینه می کنید. می خواهم به شما بگویم این نظر غلط است. در واقع شما بخشی از درآمدی را که هرگز نمی توانستید به دست آورید را هزینه کرده اید. با استفاده از روش های نوین به بخشی از سهم بازار دسترسی خواهید داشت که با استفاده از روش های سنتی به آن دسترسی ندارید.
از این رو است که نباید مشاوره بازاریابی را باری بر دوش کسب و کار دید.
نحوه عقد قرارداد
اولین گام تماس با ماست. گام بعدی را بلافاصله به شما خواهیم گفت.