تست مامان نویسنده : راب فیتز پاتریک
پرسیدن سوالات صحیح باعث میشود که پاسخ صحیحی نیز دریافت کنیم.
علت انتخاب نام “تست مامان” برای این کتاب این است. که اگر از مادر خود در مورد شروع یک کسب و کار بپرسید. قطعا به شما جواب خواهد داد ” ایده بسیار خوبی است ، حتما انجامش بده”. در حالی که ممکن است ایده شما ایده بسیار بدی باشد.
به سادگی اکثر افرادی که در اطراف ما قرار دارند به ما دروغ می گویند. البته این دروغ گفتن همیشه به این دلیل نیست که آنها نمی خواهند ما موفق شویم ، خیر. خیلی وقتها نیز افراد از این بابت دروغ می گویند که احساس می کنند باید با پاسخ مثبت خود از ما حمایت کنند.
از این رو نحوه پرسیدن سوال اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. دانستن اینکه چگونه یک سوال را مطرح کنیم که حتی اگر طرف مقابل خواست به ما دروغ بگوید. باز هم نتواند هدف اصلی از نوشتن این کتاب است.
سرفصل های کتاب تست مامان
کتاب تست مامان شامل هشت فصل است که عناوین آن به شرح زیر می باشد.
یک) تست مامان
دو) دوری از داده های بد
سه) پرسیدن سوالهای مهم
چهار) پیچیده و رسمیش نکن
پنج) تعهد و پیش رو
شش) پیدا کردن گفتگوها
هفت)انتخاب مشتری ها
هشت) برنامه ریزی و روند کار
در مقدمه کتاب بخشی را به این عنوان اختصاص داده است. که چه کسانی باید این کتاب را بخوانند. بد ندیدیم که این بخش را نیز به عنوان چکیده از کتاب در اختیار مخاطبین خود قرار دهیم.
- افرادی که به توسعه مشتری فکر می کنند.
- صاحب کسب و کار یا فروشندگان
- رهبر ، حامی یا سرمایه گذار شرکتهای استارتاپی
- افرادی که می خواهند مطمئن شوند ایده آنها اجرایی است.
- افرادی که به دنیال سرمایه گذار می گردند.
- افرادی که ایده راه اندازی یک استارتاپ را در ذهن خود می پرورانند.
- افرادی که دنبال یافتن فرصت های تجاری جدید هستند.
- کسانی که به فکر راه اندازی کسب و کار خودشان هستند.
به طور کلی می توان گفت کتاب تست مامان در مورد هنر برقراری ارتباط صحیح و موثر سخن می گوید. اینکه چگونه یک گفتگو آغاز شود و ادامه پیدا کند. تا از مسیر اصلی آن خارج نشود. اینکه چطور پاسخی قابل اطمینان از مخاطبین خود بیرون بکشیم.