نحوه اندازه گیری اثربخشی تبلیغات محیطی

تاثیرات تبلیغات

مترجم: نجوا سماواتی

 اندازه گیری اثربخشی تبلیغات محیطی آسان نیست ، دانستن تعداد افرادی که متوجه بیلبورد شما شده اند آسان نیست. بر خلاف نامه های مستقیم یا آگهی های روزنامه ای که اندازه گیری آنها ظاهرا آسان تر است اما تبلیغات خارج از خانه ( OOH)می تواند نتایج قابل بازگشت ROI را ارائه دهد. در اینجا عواملی وجود دارد که هنگام اندازه گیری اثربخشی تبلیغات محیطی به آنها توجه می کنیم. 

قبل از ورود به مقاله ، با این مخفف ها آشنا شوید:

DEC گردش موثر روزانه (Daily Effective Circulation) – تعداد وسایل نقلیه و عابرین پیاده که روزانه از یک بیلبورد عبور می کنند.

OTC: فرصتی برای تماس (Opportunity to Contact) – چه تعداد از مردم می توانند از کنار شما عبور کنند و آگهی شما را در فضای باز مشاهده کنند.

VAC: تماس تنظیم شده بصری (Visually Adjusted Contact) – تعداد افرادی که در طول کمپین در فضای باز آگهی را مشاهده کردند.

محل

مکان نقش مهمی در اندازه گیری ROI تبلیغات محیطی دارد. اگر مخاطب انتخاب شده را از نظر جمعیتی و با پیام مناسب هدف قرار دهید ، فراخوان قوی برای اقدام وجود خواهد داشت.

اندازه گیری حجم ترافیک:

هنگام تعیین ROI ، ما باید بتوانیم اندازه مخاطب بالقوه را که می توانند تبلیغ شما را ببینند و از این تعداد چه تعداد آن را مشاهده کرده و اقدام به فروش کرده اند ، بدانیم. ما می توانیم این امر را با اندازه گیری رشد فروش در طول دوره کمپین اندازه گیری کنیم.

از طریق موارد زیر می توان به تحرک OTC و DEC دسترسی پیدا کرد.

  • تعداد ترافیک جاده ای
  • ·        نظرسنجی های دولتی 
  • ·        داده های سرشماری 
  • استفاده از دستگاه های ردیابی GPS
اثربخشی تبلیغات محیطی

اندازه گیری فروش قبل و بعد:

 این یکی از ساده ترین و رایج ترین روش های اندازه گیری بازگشت سرمایه(ROI) است. فقط به فروش قبل و بعد از اجرای آگهی نگاه کنید. اگر افزایش قابل توجهی وجود داشته باشد ، تبلیغ شما کارآمد بوده است. برای اینکه این روش کار کند ، اطمینان حاصل کنید که هیچ کمپین جدید دیگری به طور همزمان اجرا نمی شود.

کمپین های اختصاصی کد:

روش دیگر اندازه گیری استفاده از کوپن های تخفیف ویژه کمپین ، کوپن یا کدهای QR است. این کدها فقط باید برای دوره محدود کمپین اعمال شوند. شما می توانید ROI را با ردیابی تعداد بازدیدکنندگانی که از آن در سایت شما استفاده کرده اند اندازه گیری کنید و همچنین در صورت استفاده از آن کد خاص در هنگام پرداخت ، می توانید آن فروش را به تبلیغات بیلبورد اختصاص دهید.

اثربخشی تبلیغات محیطی
اثربخشی تبلیغات محیطی

ایجاد سایت میکرو ویژه کمپین:

یک صفحه فرود ایجاد کنید که به آگهی در فضای باز پیوند داده شود و فقط باید در پلتفرم فضای باز انتخاب شده ظاهر شود. می توانید مطمئن باشید که ترافیکی که از طریق آن صفحه فرود وارد می شود ، تنها از تبلیغات محیطی ایجاد می شود.

از طریق رسانه های اجتماعی

هشتگ ها یکی دیگر از راه های مناسب برای اندازه گیری بیلبورد شما هستند. یک هشتگ مخصوص کمپین به تبلیغ خود اختصاص دهید. ما می توانیم ROI را بر اساس تعامل در رسانه های اجتماعی با استفاده از هشتگ انتخابی اندازه گیری کنیم. یک جستجوی ساده در پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام ، فیس بوک و توییتر انجام دهید تا تعداد دقیق افرادی را که با پیام شما در ارتباط هستند ، مشاهده کنید.

از طریق نظرسنجی:

 یک نظرسنجی سریع در سایت خود ایجاد کنید که از بازدیدکنندگان بپرسد چگونه با برند خود آشنا شده اند. این بینش ها نشان می دهد که کدام یک از تلاش های شما بیشترین تأثیر را دارد و با کدام مخاطب. 

این یک حقیقت اثبات شده است که تبلیغات OOH نسبت به تبلیغات رادیویی ، چاپی و دیجیتالی ROI بالاتری را ایجاد می کند. رسانه های محیطی قوی ، موثر و محبوب هستند ، به همین دلیل ما به انجام آن ادامه می دهیم.